Suvised treeningud

Suvi hakkab juba vaikselt mööda saama ja on paras aeg vaadata tagasi ettevalmistusperioodi esimeste kuude treeningutele ja anda ülevaade sellest, kuidas minu treeningud on üles ehitatud. Samuti kirjutan sellest, kuidas ma enda treeningprotsessi edukust jälgin
Foto: esimene tiimi laager Gamlestolenis
! tutvu tehtud treeningute mahuga ülal asuval pildil ! 

Suusatajatele omaselt algab ettevalmistus 1.maiga. Mina otsustasin sel aastal, et naudin treenimist ja väljas sportimist natukene teisiti. Ma ei keskendunud mais erialasele treeningutele. Olen enda jaoks avastanud rattasõidu võlu ja sellest tulenevalt veetsin palju aega ratta seljas. 

Mais treenisin kokku ligi 70 tundi ja läbisin 1221 kilomeetrit, kuid kõik need tunnid ja kilomeetrid kogunesid mängeldes. Ma ei pidanud ennast kordagi välja sundima ja sain teha seda, mida tahtsin. 
Foto: edukalt Tartu Rattaralli finišis
Juuni kuus võtsin juba ette ka erialased treeningud. Kogu protsessi ülesehitus on lihtne - kolm nädalat intensiivset trenni ja nädal puhkust. Raskemate nädalate jooksul treenin enamasti 22 (25) kuni 30h. Tugevamate treeningutega alustasin juuni keskelt koos Eviko Suusarulli esimese etapiga. Esimesed treeningud jooksul ja rullil on alati rasked, kuid erinevalt eelnevatest aastatest, sain rullsuuskadega väga kiiresti sina peale. Selleks, et jooksmine kergemaks muutuks, on lihtsalt vaja joosta! Juuni kuu lõppes väga hea laagriga Norras koos enda tiimiga. Tegime palju kvaliteetset tehnikaanalüüsi ja tempotreeningud olid väga tasemel. Esimesel päeval ründasime joostes lähedalasuvat mäge, mida läbisime kokku tund aega. Intensiivsemaid treeninguid tegime ka paaristõuke peal, mida talveks läheb hädasti vaja. Laager lõppes norralastele omaselt kolmetunnise jooksuga, kus vallutasime 1414m kõrguse mäe ja ka 1235m künka. 
Foto: hommikujooksu vaade Norras
Juuni treeningnumbrid olid juba suuremad ja rapsisin õues üle 82 tunni  ja 1067 kilomeetri. Sellest 400km läbisin klassikarullidel ja sama palju ka rattal. 

Suvele omaselt kasvavad treeningtunnid pidevalt. Juulis ootas ees juba veel intensiivsem töö, mille sees on ka kaks väga arendavat treeningut, mida teen teatud aja tagant. Esimene neist on SkiErgi peal, kus ma teen laktaaditaluvuse tõstmiseks maksimaalse pingutuse ja lühikese puhkusega intervalle. Teine treening on pikk neljatunnine klassika rull. Treeningu jooksul ma imiteerin maratoni, mis alati algab ja lõpeb hoogsalt. Treeningu sees ma jäljendan vahefinišite võtmist, mis näeb välja selline, et esimesed 3-4 minutit ma tõstan jooksvalt tempot ja viimased 30-60 sekundit on maksimaalne pingutus - justkui läheks vahefiniši võidu peale. Sellise treeningu käigus läbin nelja tunniga enamasti 80-84 kilomeetrit, mis teeb keskmiseks kiiruseks üle 20 km/h. Kuna mitte kogu treening pole intensiivne, siis võib seda kiirust lugeda juba päris heaks.
Foto: treeningute vahel aitab taastuda alati kosutav kaneelirull
Selleks, et saada tagasisidet, kuidas treeningud on kulgenud, siis olen võtnud igakuiselt kavva erialased testid, mida viin läbi koostöös Tartu Ülikooli sporditeaduste doktorandi Rasmus Pinnuga. Ise tunnen, et see annab teatud enesekindlust, et ikkagi teed igapäevaselt õiget asja. Vajadusel annab see võimaluse ka tuure maha tõmmata ja teha asju teistmoodi, juhul kui praegused meetodid tulemust ei too. 
Foto: testing, testing...
Selleks, et aru saada, kuidas testi teha on, siis võid proovida oma spordiklubis SkiErg masina peal. Test ise on 280W (kogu aeg peab hoidma vatte üle antud läve) peal ja nii kaua kui jaksad. Juuni alguses olin võimeline vastu pidama 16 minutit, kuid augusti alguses suutsin tõsta enda taset 21 minuti peale. Ju siis on treeningud läinud asja ette! 
Varsti ootavad ees juba uued võistlused, mis on parimaks tagasisideks.

Loodame, et läheb hästi!

Mart Kevin 
Eelmine
Hooaeg 2018-2019, Tartu Maraton
Järgmine
Võru Roller