Kohanemine uue rutiiniga

Selles blogipostituses annan põgusa ülevaate enda senistest sügistest treeningutest ja kuidas olen suutnud kohaneda tööinimese eluga. 
Foto: avatud kätega uute sihtide poole
Septembri algusest olen tõsisemalt sukeldunud ka tööinimese rutiini ja käin igapäevaselt tööl. Õnneks on tööandija jaoks oluline see, et töö saaks tehtud, mitte see, et kus või millal ma seda teen. Seega jääb mul endal ka mänguruumi ja saan enda treeninguid mugavalt planeerida. Hommikuti ja õhtuti käin trennis ning vahepealse aja veedan tööl. Mitmel puhul olen lugenud või kuulnud, et vastupidavusala kõrvalt ei ole võimalik tööl käia. Eks see mingil määral on ka tõsi, kuid mulle on see siiani sobinud. Muidugi oleksin väga hea meelega täiskohaga tippsportlane, kuid kahjuks reaalsus on teine. Kindlasti lisab see teatud pinget ka igapäeva tegemistesse, aga kes teeb, see jõuab. Tööl käimine hoiab minu jaoks pea värskena ja kuidagi on ju kartulile kastet peale vaja saada :) Samuti tagab töökoht mulle haigekassa, mis spordimehele on hädavajalik. 
Sügis on talisportlase jaoks väga oluline periood, sest võistlushooeg hakkab juba väga lähedale jõudma ja vorm on vaja viia parimale võimalikule tasemele. See tähendab seda, et fookus peab olema paigas ja kõik treeningud võimalikult kvaliteetsed. Kui suvi oli põhja ladumiseks, siis sügis on minu treeningplaanis kirjas kui BUILD. Ehk nüüd on vaja sellest suvisest tehtud tööst välja vormida võimalikult kiire suusataja. Kui kõik läheb plaanipäraselt, siis see ka õnnestub. Millise tulemuse see toob, seda näitab juba aeg... 
Enda treeningutes keskendun praegu suuresti VO2  võimekuse tõstmisele ja olulisel kohal on ka tehnika viimane lihv. Seda viimast on mul endal kohati raske ellu viia, sest abilist, kes filmiks ja aitaks suunata, mul kõrval ei ole, aga siiani olen enda tunnetuse ning kogemusega hakkama saanud. Usun ise, et olen läinud paremaks ja eelkõige stabiilsemaks. Seda võib näha ka Klarävsloppeti videost, et paaristõuke tehnika on võrreldes eelmise aastaga teinud suure sammu edasi  (mina ehk nr.72 olen suures kaadris videos minutitel 16-18). 
Raskemateks treeninguteks ehk intervallideks  kasutan sügisel üsna palju kas SkiErgi (suusaergomeeter) või jooksulinti, sest seal ei mõjuta mind ilm ja pingutus on pidev. Jooksulindil teen kahte tüüpi trenne - esiteks, kiired lõigud (2-4 minutit) ja teiseks, vastumäge (enamasti 12% tõusunurgaga) lõigud. Kiirused varieeruvad lõikudel 12-20 km/h, millega ise jään hetkel väga rahule. 

Foto: maksimaalsed wattid suusaergomeetril
Jõutreeningutes keskendun hetkel maksimaalse ja plahvatusliku jõu arendamisele. Harjutused, mida teen, olen enda jaoks hoolikalt läbi mõelnud. Üritan kaasata just neid harjutusi, mis talvel mind kiiremini sõitma panevad. Minu iga jõusaalitreeningu juurde käib alati ka 30-40 minutit kerelihaste tööd, et talvel pikkadel võistlustel toime tulla. 
Siiani on sügis sujunud hästi. Olen saanud treenida korralikult ja ilma suuremate probleemideta. Isegi ilm ei ole väga morjendanud, kuigi tugeva vihmaga trennis käia on raske, aga vajalikud trennid on vaja ära teha, sest hooaja esimese stardini on jäänud ainult kuu. Laagerdama mul sel sügisel ei olegi plaanis kuhugi minna. Natukene on see tingitud uuest töökohast, aga pigem sellest, et ei leidnud enda jaoks head lahendust. Plaanis olnud laagrist Mallorcal koos tipptiimi Team Kotengiga otsustasin loobuda, sest rahaliselt ei käinud jõud üle. Äkki järgmine aasta :) 
Foto: Tartus toimus Olerex IV Sõprade Sõit, kus olin 101km tempomeistri rollis
Loodan, et suudan treeningutega enda taset veelgi tõsta ja olla novembri lõpus Livignos juba konkurentsivõimelises löögihoos. Pean lihtsalt ise olema professionaalne ja hoidma motivatsiooni kõrgel. Kohati võib olla raske, kuid iga trenn on mingi kindla põhjusega. 
Foto: kas suudan ka talvel liidrisärki kanda?

Mart Kevin
Eelmine
Tartu Linnamaraton
Järgmine
Eelseisev hooeg 1.osa